Barnító diéta

 

Képtalálat a következőre: „barna bőr”

 

Ábrándozol a barna bőrről? Nem akarsz foltosan barnulni és leégni a napon?

 

 

A hőn vágyott barnaságot felturbózhatod te is, csak a megfelelő étrendet kell választanod. Így ráadásul nem kell majd órákig a napon aszalódnod, és ropogósra sülnöd – azon aggódva vajon ráncos vénasszony leszel-e, vagy pár év múlva diagnosztizálnak-e valamilyen Nap okozta betegséget nálad.

 

Nagyon kevesen tudják, hogyha egyes ételekből többet fogyasztunk, a bőr nemcsak gyorsabban, de egyenletesebben is barnul.

De először is ismerd meg azokat a vitaminokat, melyek feltétlenül szükségesek a bőrödnek a szép színhez.

 

Barnulást segítő vitaminok

 

Béta-karotin
Olyan antioxidáns, amely védi a bőrt a napsugárzás ártalmas hatásai ellen. Lassítja az idő előtti öregedés jeleinek kialakulását.

Miben találod meg?
Élénk színű zöldségek és gyümölcsök, például sárgarépa, paradicsom, sárgadinnye, paraj és más zöld leveles zöldségek.



Likopin
A fontosabb karotinoidok közé tartozik. Ez adja a piros színét a gyümölcsöknek, zöldségeknek.

Miben találod meg?
A leggazdagabb forrása a paradicsomszósz (gazdagabb, mint a nyers paradicsom)

 

A-vitamin

 

Alapvető a szövetek fejlődéséhez és regenerálódásához, a fertőzések leküzdéséhez. Hosszú távú hiányakor a bőr száraz, érdes, és egyenetlen lesz, erősen hámlik.

 

Miben találod meg?
Máj, vese, tojásfehérje, tejtermékek, sárgarépa, paraj, brokkoli, sárga- és őszibarack.

 

 

E-vitamin
Antioxidáns, a szabad gyökök aktivitásának visszaszorításával és ellensúlyozásával gátolja az öregedés jeleinek kialakulását. Szerepe van a száraz bőr hidratálásában is.

Miben találod meg?
Olajban gazdag ételek, például búzacsíra, hidegen sajtolt növényi olajok, avokádó, diófélék.

C-vitamin
A bőr tugalmasságát adó kollagén keletkezéséhez és regenerációjához szükséges. Segíti a sebgyógyulást. Antioxidáns ahtású, véd az ultraibolya sugárzás és az idő előtti öregedés ellen.
Ráadásul az alacsony C-vitaminbevitel hajszálérrepedéseket okozhat.

Miben találod meg?
Citrusfélék, kelbimbó, egyéb élénk színű gyümölcsök és zöldségek, például dinnyék, bogyós gyümölcsök, paradicsom, kápos

Cink
Alapvetően a faggyúmirigyek normális működését segíti. Az A-vitaminnal együtt fokozza a kollagén és az elasztin képződését.

Miben találod meg?
Osztriga, sertéshús, pulykahús, joghurt.

Ha mindennap változatosan étkezel,akkor hamar elérheted a szép barna bőrszin!

 

Legyél Te is Trendi!