A Fincsi málna

A málna gyümölcse tartalmaz egy  természetes fenolos vegyületet, amely a vörös málna aromájának az elsődleges vegyülete. Igen hatékonynak bizonyul az emberi szervezetben a tekintetben, hogy megelőzi a zsír kialakulását, amely a súlycsökkentésben a legfontosabb. 

Fogyókúrás tanácsadók Amerikában már több éve  a málna szedőknél   fogyási eredményeket ért el .

 A vegyületeket, mint "nagyon egészségest" írta le bármilyen mellékhatás nélkülit.

A málnában lévő fenolos vegyület az adiponektin, a zsírszövetben található hormon serkentésével éri ezt el, amely a zsír anyagcsere-képességet javítja.

A tanulmányok szerint a sovány emberek adiponektin szintje magasabb a túlsúlyosakénál.

Ami fontosabb, a kutatók megegyeznek abban, hogy a hormon javítja az inzulin-érzékenységet, és segít a súlyszabályozásban.

Természetes vitaminokban és antioxidansokban gazdag !

Használd ki a málnaszezont, és fogyj a gyümölcs segítségével!

A nyár elején érő málna nem csupán a mackók kedvence, fogyasztása számos egészségügyi probléma ellen is védelmet nyújthat, nem mellékesen pedig a diétádat is segíti.

Száz gramm málna mindössze 29 kalóriát tartalmaz: ebből és magas rosttartalmából adódóan a negatív kalóriás táplálékok táborát gyarapítja - vagyis emésztése több energiájába kerül a szervezetnek, mint amennyit kinyer belőle.

Málnadiéta

 
Milyen gyakran eszel friss gyümölcsöt?
 
 

A málnalevéltea ismert természetes megoldás női bajok ellen, fogyasztásával enyhítheted a menstruációs fájdalmakat.

Maga a gyümölcs pedig erős antioxidáns hatással bír, aminek köszönhetően bizonyos fokú védelmet biztosít a sejtkárosító szabadgyökökkel szemben.

Száz gramm málna tápértéke:

  • Szénhidrát: 5,4
  • Fehérje: 1,2
  • Kalória: 29
  • Zsír: 0,8

A fenti felsorolásból látszik, hogy az alacsony kalóriatartalom alacsony szénhidráttartalommal egészül ki, vagyis a gyümölcs nem tartalmaz túl sok fruktózt. Ellenben gazdag C-vitaminban, ami nem csupán immunerősítő hatást kölcsönöz a gyümölcsnek, hanem a zsírégető folyamatokat is támogatja.

 

Mintaétrend :

Az alábbi csökkentett kalóriatartalmú mintaétrend segítségével súlyfeleslegtől is megszabadulhatsz.

 Ha két étkezés között megéheznél, fogyassz bátran gyümölcsöt, korpás kekszet, ham-letet.

1. nap

Reggeli: egy adag málnás turmix natúr joghurttal.
Tízórai: egy marék sózatlan mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy marék málna
Vacsora: házi készítésű fagyi málnából és a görög joghurtból - cukor nélkül.

 

2. nap

Reggeli: egy adag málnás turmix tejjel.
Tízórai: pár szem korpás keksz.
Ebéd: egy nagy tányér hideg málnás gyümölcsleves, pár kocka 80%-os étcsokoládé.
Uzsonna: egy marék málna.
Vacsora: egy pirítós teljes kiőrlésű kenyérrel avokádókrémmel.

Érdemes gyümölcsnapot tartanod !

3. nap

Reggeli: egy adag zabkása dióval, reszelt almával, fahéjjal.
Tízórai: egy marék málna.
Ebéd: egy adag lencsefőzelék - lisztmentesen - tükörtojással.
Uzsonna: pár szelet puffasztott búza.
Vacsora: egy tányér hideg málnás gyümölcsleves.

 

Gyümölcsnap hetente egyszer: tartós fogyást remélhetsz tőle?

 

A gyümölcs önmagában nem elég a tartós fogyáshoz, de segít a kilók leadásában.